Tiny Hand eemiliajakobsson -

dag 05 mina bästa vänner

Den 7e januari 17.30 1993 föddes min bästa vän. Samma dag, samma rum och samma år som jag fast en kvart innan. Våra mammor sa "Vi håller kontakten med varandra", de bytte kort på sig själva med oss i famnen men att de höll kontakten.. aeh, så blev det inte. Året var 2005, jag var 13 år och gick i sexan. Via lunarstorm b.la hade jag fått kontakt med en tjej och vi bestämde oss för att träffas på stan. Kommer ihåg detaljerat hur vi kom fram till vilka vi var. Gamla mcdonalds i stan, där satt vi och käkade varsin mcflurry så frågade jag "när fyller du år?" och hon berättade. Jag blev helt uppspelt och sen frågade vi våra föräldrar om de minns oss och de tog fram bilder och visade. Så sjukt häftigt, brukar inte tänka på hur amazing det faktiskt är men nu när jag skriver det här t.ex förstår jag verkligen hur extremt coolt det är.

Min bästa vän och jag har samma humor, samma humör och båda två vet att vi verkligen kan lita på varandra.
När jag mår dåligt är hon den första som märker det och den första som frågar hur hon kan hjälpa till.
Om hon ser att jag har något som tynger på mina axlar gör hon allt för att få bort den känslan.
Vill jag prata om något är hon den första jag går till och den enda jag berättar hela historien/alla detaljer till.
Hon är den människan som verkligen har koll på allt i mitt liv, som vet saker som ingen annan har någon aning om. Det är inte många människor som kommer mig rikigt nära, förutom släkt och familj. Ovanför mitt hjärta har jag en tatuering, "Ohana". Ohana betyder familj, familj betyder att ingen lämnas utanför eller glöms bort. Jag kan utan några som helst problem säga att min bästa vän är en del av min familj.

Det finns dagar som jag har mått så fruktansvärt dåligt, dagar som allt jag sett är svart.
Andra dagar har jag varit på toppen humör och svamlat på i vanligt ordning.
Nån dag har jag varit otrevlig, spydig och rent utsagt ett helvete. Att en människa klarar av det är otroligt.
Jag vet att min bästa vän har samma humör som mig, är någon otrevlig eller säger något på ett kaxigt sätt så fäller både hon och jag ut taggarna och hornen bakom pannbenet kommer fram och blir mil långa. Detta gäller även mot varandra, men inte alltid! Hon är så förstående och jag vet inte hur hon gör men vissa gånger jag är otrevlig så kan hon se/höra på mig att det finns en anledning till varför jag är det. Hon låter inte hornen komma fram och vi börjar inte tjata på varandra utan hon ber mig istället säga vad problemet är. Hur jag någonsin ska kunna tacka henne för allt hon gjort för mig, det vet jag ännu inte. Det vi har gått igenom tillsammans, alla minnen vi delat, det är något som jag aldrig kommer glömma bort.

Carolina Andersson, jag vill att du ska veta att det är du är som är den vän som är mig närmast hjärtat. Det är din sida jag aldrig kommer lämna, inte ens när du har humör som en ettrig liten terrier. Du är den vän jag aldrig vill förlora. Soulsister, jag älskar dig och jag kommer aldrig släppa taget om dig!


--------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har riktigt svårt att lita på andra människor, svårt för att "släppa in" en ny människa i mitt liv.
Finns en människa som har kommit mig så oerhört nära på endast 4 månader.
Hon vet det mesta om mig. Den människan har den sjukaste humorn och från ingenstans kan hon få fram dom stördaste sakerna. Skrattar så otroligt mycket när jag är med henne. Vilken klippa! Jag har två verkligen bästa vänner och Lina är den andra. Det klickade fort mellan oss och krävdes inte många minuter innan vi fattade hur lika vi är. Jag är så glad att vi träffade varandra, du betyder så oerhört mycket för mig. Vi har umgåtts med varandra mycket redan och har en massa minnen, men 4 månader är ingenting. Vi har mycket kvar att göra, det ser jag framemot. Du är den sjukaste människan jag någonsin pratat med, på ett bra sätt! Till sommarn då jävlar ska vi rocka bruden! Måste tacka dig också för att du orkat lyssna på mig, det betyder massor. Ta åt dig av vad jag säger, för en vän som dig är det inte många som har. Du förstår inte hur otroligt glad du kan göra mig, sitter och skakar på huvudet och skrattar för mig själv när jag tänker på hur extremt rolig du är. Lina Fouad, min habibi du har kommit mig så nära så även dig kan jag kalla för min bästa vän!


 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback