Tiny Hand eemiliajakobsson -

dag 3 mina föräldrar

Min mamma

Carita Jakobsson, en snart 40 årig finne.
Världens bästa mamma. Vet inte hur jag skulle klara mig utan henne. Visst finns det dagar då jag är så irriterad och inte ens vill höra henne prata, dom dagar vi tjaffsat och allt blir till en överdrift men det spelar ingen roll. Jag älskar ändå min mamma lika mycket varje sekund. Mitt humör har jag fått från henne, när det gäller lätt irriterad. Finnhumör som man brukar säga. Mamma är lärare och har jobbat med många klasser och på många skolor. Har aldrig hört någon klass varit missnöjd med henne, föräldrar har gjort mycket för att få ha kvar henne som lärare från låg till mellanstadiet. Har varit mycket med henne i skolan och jag skulle mer än gärna ha en lärare som henne. Hon förstår och lyssnar på sina elever, hon behandlar alla lika, hon är helt fantastisk på det hon gör. Mamma och jag har alltid förstått varandra, hon ser alltid på mig om jag mår dåligt eller bra. Kärleken från min mamma går inte att beskriva. Jag behöver bli mycket bättre på att visa hur mycket jag verkligen älskar mor min och hur tacksam jag är. Du är bäst äiti, minä rakastan sinua! Ei ole sinua parempaa [v]
Min pappa

Tomas Jakobsson, snart 42 (vet att du är 17) årig bonde.
Nu ska jag faktiskt göra ett stort erkännande. Min pappa är nog den coolaste pappan på jorden!
Han är som vilken ungdom som helst, är så extremt rolig och även så otroligt förstående.
Jag har alltid varit "pappas flicka", sen dom första minuterna i livet skulle jag tro. Gjorde allt med min pappa då jag var liten (följde till och med och satt i knät på han då han var på toaletten, har bild bevis).
Jag vet ingen av mina kompisar som inte tycker om pappsen. "din farsa är så jävla skön" "Tomme är så jävla grym", det är sjukt skönt att det är så. Pappa och jag har verkligen "far och dotter kärlek". Min pappa är min största förebild, min bästa vän. Han har kommit så otroligt långt och gjort så mycket bra genom att vara sig själv.
Han vågar alltid vara sig själv och säga precis vad han tycker, och blir det konsekvenser tar han dem.
Jag vet att pappabjörn gör precis vad som helst för mig och min bror, finns ingenting som skulle hindra honom från att inte göra något för oss. Jag är så tacksam för allt han gör. Bättre farsgubbe får man verkligen söka efter! {v


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback