Tiny Hand eemiliajakobsson -

Just like a tattoo


"Ohana betyder familj och familj betyder att ingen lämnas utanför"

Där har ni en snabb bild på tatueringen jag gjorde igår, är sjuuuukt nöjd.
Har redan fått frågan "gjorde det ont?" så jag tänkte jag berättar lite hur de kändes.

Jag hade grubblat och varit så nervös att jag skakade hela dagen från det att jag vaknade upp.
På skolan nojjade jag hela tiden och ju närmare det blev tills att jag skulle göra den ju nerväsare blev jag.
Jag nästan hyperventlierade och jag längtade så mycket!

 Jag hade fått en bild i skallen på hur jag ville den skulle se ut, kom dit utan skiss och ingenting bara bilden i huvudet och jag berättade och han sa; "du vill ha skrivstil men ändå tatueringsstil eller hur?" Och det var precis vad jag ville. Jag trodde inte han skulle förstå hur jag ville ha de trodde han skulle göra texten ett penndrag tjockt men när jag såg han skissa tatuering så blev de mycket bättre än vad jag trott!

Jag fick placera den själv på kroppen, sen var det dags..
Han gjorde först konturerna sen bytte han pensel till en med flera nålar som fyllde i texten.
Kontursnålen gjorde ondare än ifyllnings. Gjorde inte direkt ont och tatuera sig.
Var en obehaglig smärta, kändes som att skinnet runt omkring där nålen var drog ihop sig och spändes ordentligt.
"O:et" gjorde ondare än sista "A:et" det blev att jag svor lite grann på vissa ställen.
Andra varvet så gjorde det inte lika ont, huden var lite bortdomnad då så det var ingen större fara.

Det sista som hände när allting var klart, var spritningen..
Emma började att tok skratta för hon har gjort samma sak själv, jag visste det skulle svida lite.
Tänk er själva, en hinna från huden bort skrapat och alla porer öppna, sen 70% Alkohol direkt i "såren".
Jag ställde mig upp och skrek rakt ut, i 15-20 sekunder var de en sån obehaglig smärta som att han stod med två tändare och eldade på mig, de gjorde så fruktansvärt ont. Hundra gånger ondare än hela tatueringen.

Han frågade mig "Om du skulle säga på en skala när det gör som ondast, hur ont gör det då"
Jag sa att som minst ont kanske 3, som mest 6/7. Det kändes, de gjorde det verkligen, men jag skulle kunna ta mer av den stickande känslan. Så att så farligt var det inte. Men jaa, de kändes!

Nu för er som orkat läsa allt de där så vet ni hur jag kände det, och jag är SJUUUUUUUUKT nöjd!


emma

sweet! :)


http://emmaridefors.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback