Tiny Hand eemiliajakobsson -

allt om operationen

Åkte in till Sunderbyn kring halv elva med Lina och pappa.
Direkt då jag kom dit fick jag byta om till världens fulaste kläder och sen sätta mig i ett rum och vänta på att Gunnar (kirurgen) skulle komma in och berätta vad som skulle göras och rita upp på mitt ben.
Efter att han gjort det åkte vi in och fick en plats på uppvaket så jag hade en efter jag opererats, där fick jag även fjärilen i handen (droppet o medicinen sätter man in i den) och ont gjorde det, aj aj!
Klockan tolv kom Anna och hämtade mig och vi rullade in mot operationssalen, där hälsa jag på alla som skulle vara med,fick en kanin av Anna (som jag döpte till Tobbe haha) sen börja dom sätta in massa saker i handen på mig och sen slocknade jag ganska fort.
1 timme och 45 minuter senare vaknade jag upp (dom hade beräknat att det skulle ta 1-2 timmar att vakna från narkosen) och var nästan helt klart i skallen, Lina sa: "somna inte, jag tänker inte sitta här själv". Jag höll mig vaken och somnade inte mer efter det. Vi var på uppvaket kanske en timme eller så sen åkte vi vidare till salen där jag skulle spendera natten. Fick dela rum med Britt 70+ som hade halkat i badrummet och brytit höften, hojja.
Lina ringde dit mamma och Jörgen och dom kom dit med massa godis till mig och var där till åtta.
Sen var jag själv, tänkte att jag skulle sova men somnade inte en sekund. Hade så sjukt ont i knät så jag kunde inte sova och hur mycket mediciner och morfin jag än fick somnade jag inte!?
Låg vaken iallafall hela den natten sen börja alla läkare komma vid tio och jag fick mer mediciner och höra om hur jag skulle gå till väga efter operation osvosv. Fick åka hem klockan två och åkte direkt till hemmakväll och köpte säsong 7 av one tree hill.
Tobbe kom till mig på kvällen världens sötaste säger jag bara, fick en nalle av han som han sprungit runt och sökt i hela stan och han hade även sökt då han hade varit i Piteå och hämta sitt tatueringkit. Gulle gulle dig.
Jag har fått tio sprutor jag ska ta i magen varje dag som ska tunna ut blodet, jag vågar inte ta dom på mig själv så Tobbe ställde upp och gjorde det på mig, tack som fan!
När han sen åkte och tränade såg jag Big Brother sen One tree hill innan jag somna.
Kaninen Tobbe och Nallen jag inte har gett något namn ännu.
Så här ska jag gå omkring i 6 veckor.. Minns sist då var det likadant fast dock
i Spanien med en 2km uppförsbacke VARJE dag..


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback