Tiny Hand eemiliajakobsson -

tankar

Nu har jag tagit studenten, vad ska jag göra nu?
För tillfället jobbar jag på Coop Arena sen några år tillbaka och sen i januari har jag jobbat extra på JV-grillen.
Kommer att vara på båda ställena i sommar, onsdagar på Coop sen på grillen resten.
Min dröm har enda sen i 7an varit att bli polis, men jag har börjat inse att jag kanske aldrig kommer kunna jobba som det pga mina rackliga knän, axlar och armbågar. Vad vill jag då bli?
Jag vill flytta från Luleå, prova att bo utomlands, bo i någon utav storstäderna, men?..

Att göra nagelförlängningar är också ett intresse, samma som massage. Men är det något jag vill hålla på med på heltid? Att jobba som bartender eller DJ är också något jag funderat på i massor av år. Jag ÄLSKAR party musik, blir alltid lika glad då jag är på en fest t.ex och jag stoppar på en låt och ser folket ställa sig upp och dansa eller sjunga med. Men att jobba med det som heltid? Kanske kvällar/helger i nått år.
Sen då? När jag blivit äldre, och mognat ännu mer, det är dags att skaffa familj osv vad ska jag jobba med då? vad VILL jag jobba med då? Det är så svårt det här.

Just nu finns det andra saker än jobb jag prioriterar. 1. Träning 2. Lägenhet 3. KÖRKORT!
Jag och Tobias söker lägenheter varje dag och vi vill skaffa vårat eget hem.
Körkortet har inte blivit av tidigare då jag opererats och haft så problem med knäna men nu är det dags!
Träningen har inte heller blivit av, pga hur jag mått och för att jag inte har orkat men det ska ändras.
Nä, det är dags att bli vuxen på riktigt nu. Jag vill stå på mina egna ben. Jag vill ha ansvar, laga min egen mat, handla min egen mat, tvätta mina egna kläder, städa mitt hem, spara och veta att man inte kan köpa vad som helst av sin lön. Visst låter det sjukt? Men jag längtar faktiskt, hur tråkigt jag än tycker just det där är så längtar jag.

Nu ska jag ut i solen en timme innan jag ska iväg och jobba, cya.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback