Tiny Hand eemiliajakobsson -

iq test

Ni som följde min gamla blogg ni vet att jag gjorde ett iqtest då, tror det är ungefär ett år sen nu.

 

75% var mitt resultat då och då gjorde jag testet rätt onoga och visste inte riktigt hur man skulle göra.

Gjorde precis ett nytt test då jag fattade hur man faktiskt gjorde, vad det gick ut på. Kändes riktigt bra och jag blev glad för det kändes definitivt som att jag svarade rätt på fråga efter fråga. Fick en klump i magen när det var en minut kvar och jag skulle trycka på "rätta" blev riktigt nervös faktiskt.. Satt och höll tummarna medans jag väntade på svaret..


89%

Detta motsvarar 23:e percentilen, dvs 23% av befolkningen har en IQ mindre än 89.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback