Tiny Hand eemiliajakobsson -

Lördag

Halloj, har inte varit så mycket uppdatering på sista tiden, men det får ni stå ut med.
Igår var jag med Ebba. Vi åkte först ut till Kallviken för att äta lite grillat. Vi testade att fiska också kasta lite kastspö (jag är mer för att meta) Ebba testade så precis när hon höll på veva in så hoppade en lite större firre och jag sa: "ge mig spöt, den där jäveln ska jag ha" sagt och gjort, tog över kasta ut fick napp sen hade jag fått mitt livs första gädda! Vi stod och fundera hur vi skulle få upp den vi kastade ju från en brygga, vi försökte på lite olika sätt sen låstnade den, vi gick upp och käka sen ner tillbaka och fiska och då fick jag upp samma fisk igen, smart fisk det där jajamen! Har filmer på fiskningen sen, försöker få Ebba att logga in på msn och skicka så ska ni få se.

Vi for hem kring halv åtta tror jag, vi satt bara och tjilla. Det gjorde vi mer eller mindre under hela kvällen, ska inte nämna så många detaljer här tror jag faktiskt, men vi hade riktigt roligt ändå! Sen vid fem tiden på morgonen så kom Sebbe.A, Jonas.R, Tomas.H, Anna.H och Ljung, vi mötte dom vid granngården sen gick vi till stranden och badade. Ebba var i först, klädde ba av sig och gick tills hon föll i. Sen gick jag ut, mötte en stor sten och knät for ur fel läge, men jag fortsatte. Stod i vattnet ett tag för det var riktigt kallt sen doppa jag mig tog något simtag och sen gick jag upp. Sebbe stod längre än vad jag gjorde i vattnet sen badade han också.

Kan säga er det, att när man kom upp från vattnet igen, kroppen brände verkligen. Det gjorde så ruskigt ont, och jag hade inte känsel i fötterna på riktigt länge. När jag kom hem igen satt jag och frös jätte mycket och länge sen tog jag mig en dusch och gick och la mig bredvid Ebba.

Vi tänkte fiska idag också men det regnar lite smått och jag är alldelens för trött så jag tar en hemmakväll med pappa och Anna ikväll och bara myser på, har just tryckt en pizza sen blir det att fara och köpa Ben & Jerry's.
Fisket tar vi nog imorgon. Gud vad jag har skrivit mycket nu, men det är coolt. Filmerna kommer sen som sagt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback