Tiny Hand eemiliajakobsson -

en händelse från inatt

Jag Ebba "Super coola" Simon och Världens trögaste människa Emil var ute här på Malmudden och vi pratade och lekte massa ord lekar osv, haha don't ask. Vi skrattade en hel del vill jag lova.
Okej då, jag berättar!

"Super coola" Simon kom på en lek, vi skulle komma på så många ord vi kunde som har samma betydelse t.ex munk, gott, smöra, toffla osv (hoppas ni fattar) så vi höll på att tävla, först låg jag under och "Super coola" Simon ledde stort (slutade dock med att jag och Ebba vann). Jag kom på ett ord, "en" för det betyder ju två saker.

1. EN
2. EN en fattar ni, eller en tall eller en Emilia eller vad som helst.

Ja och världens trögaste människa Emil fattade inte. "Ni kan ju inte säga En buske (vi ska ENbuske) och sen säga en tall, det har ju samma betydelse. När Emil kläckt ur sig det där trodde jag allvarligt att jag skulle avlida, så sjukt trög och han fattade verkligen inte det där. Vi disskuterade det där ett bra tag faktiskt, men Emil förstod ändå inte.

Sen kom det en kille med lila hår fram till oss:

Random kille med lila hår :
Har ni nå att sälja?

Super coola simon:
Jo, ett uppladdningsbart batteri?
Men det kanske inte är du söker?
vad hade du tänkt dig....

Random kille med lila hår:
Gräs, hasch, amfetamin, ecstasy....
men så ni är fina killar ni, då har jag nog frågat fel killar.

Super coola Simon:
Ja men det är sånt som händer

Random kille med lila hår:
Jag tänkte bara när ni skrattade så mycket.

Haha stackars människa ändå, och Simons kommentar på det hela:
"Aldrig haft kul i hela sitt liv?"

Och det måste ju nästan vara så eftersom att han trodde vi var höga bara för att vi skrattade så mycket.
Hmm, jag undrar var han är ifrån för han hade en annan dialekt, och när jag och Ebba stod o väntade på Simon och Emil så kom han och frågade var Coop var, sen två timmar senare vill han köpa droger.. Hjärndöd människa.
Jag blev riktigt irriterad när han kom och frågade oss det, usch hatar verkligen sånt där.

Iallafall, när snubben hade gått vidare så kommer Emil på att "en" faktiskt betyder två olika saker, GRATTIS!
Jag började självklart att asgarva igen för att det tog han så länge att fatta det där, ojoj.
Jag skämtar inte när jag säger att Emil är den trögaste människan på jorden, för så är det!
Någonting annat riktigt roligt var när han skulle gå och sätta sig på en sån där isbjörn eller vad det är i betong.
Då gick han fram och sen tog han tag i den och skulle gå upp, sen HOPPAR han bak och skriker och jag vet inte vad, helt i panik HAHAHAHA. Det var fullt med bladlöss på isbjörnen HAHAHAHAHA, fyfan så kul.

Simon är inte heller den klokaste människan (dock är han nog den roligaste) han sa under ordleken ord hela tiden, så fort vi pratade snappade han upp varenda ord och sa att det hade två betydelser, så tänkte han efter, log och sa "Eller det kanske inte alls har det" Hmm, smart Simon.

Nä nu har jag skrivit jätte mycket, kanske kommer någon till uppdatering om det här jag vet inte. Hoppas ni fattar vad jag skrivit, för jag är osäker på om jag själv gör det. Sitter iallafall och tokskrattar, och gjorde det under hela inlägget. Adjö!

 
        "Super coola" Simon,              Världens trögaste människa Emil


ebbe

fick inte jag någon bild på mig typ min bästis ebba :'( buää!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback