Tiny Hand eemiliajakobsson -

söndag

Den där listan man skulle skriva någonting om varje dag, waeh den var inte rolig.
Jag struntar i den och försöker blogga lite ändå!
Tänkte bara skriva att jag har fått en operations tid i torsdags.
Exakt datum är det inte ännu men inom 90 dagar (3 månader) blir det, i februari/mars.
Jag är jätte taggad för att göra den men ändå så sjukt nervös, tänker på det riktigt ofta.
Min förra operation gick inge vidare, den misslyckades helt. Fick ett 13cm långt ärr över hela knät helt i onödan.
Den här gången ska han kapa av den inre senan som finns under knät (man känner den bäst när man böjer på knät) och sen borra fast den i min knä skål. Det ska göra så att senan hjälper till att "dra" knät inåt o mer på rätt plats.
Jag fick se mina röntgen bilder på benet och man såg tydligt (var obehagligt, blev chockad) att knäskålen ligger mycket högre upp och mycket längre ut än vad den ska.
Kirurgen berättade också att jag skulle behöva sova en natt på sjukhuset efter den här operationen och det pga smärtan. Det lät inte så lovande, men jag hoppas det kommer vara värt det.
Ingen operation kan man garantera så inte den här heller. Men jag hoppas verkligen och det lät lovande iallafall.
Jag ser hela tiden mig själv vara ute och springa igen, och det är ju något jag måste kunna göra med tanke på att jag vill bli polis.
Nåja, efter operationen sa han att mitt ben kommer vara upp till 3 gånger så stort som den är nu, och det brukar vara mellan 1-3 månader det är så (blir mycket mjukisbrallor för mig). Rehabiliterings tiden ligger på 6 månader.
Nåja, nog om det. Måste sätta mig och plugga nu, prov i rättskunskap imorgon, hoppas att det går bra.
lite läckra bilder på mig, lekte med camen lite!=)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback